Werk vinden via social media

Social media & werkzoekenden

Grote groepen werklozen krijgen een steeds grotere afstand tot de arbeidsmarkt. Denk bijvoorbeeld aan 55-plussers, bijstandsgerechtigden en jongeren waarbij de doorstroming naar werk stagneert. Social media bieden werkzoekenden een enorm platform. Maar je moet dit platform wél goed weten te gebruiken. CommunicatieKlus ontwikkelde het traject 'Social Media voor werkzoekenden'. Deze modules vormen gezamenlijk een heel traject voor specifieke groepen werklozen. 


Module 1: Social media & het merk 'ik'

Wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik? Stap 1 wat mij betreft. Als je dit niet weet, heeft werk zoeken (nog) niet zoveel zin. En als je het wel weet, moet je het heel kort en krachtig kunnen verwoorden. Wat zijn je belangrijkste pluspunten? Deze module bestaat daarom uit:

  • Empowermenttraining
  • CV maken of Video-cv (optioneel) 

Module 2: Social media accounts & profielen
Na stap 1 kiezen we een aantal social media die je strategisch in kunt zetten om werk te vinden. Deze module bevat de volgende trainingen en workshops:

  • Workshop 'Social media accounts & instellingen'
  • Workshop 'Een optimaal LinkedIn-profiel'
  • Workshop 'Bio's schrijven voor Twitter, Facebook en meer'

Module 3: Profileren & Netwerken via social media
Leer hoe je jezelf via social media kunt profileren.

  • de do's and don'ts op social media
  • nut en noodzaak van goede updates: wat schrijf je wel, wat juist niet?
  • het uitbreiden van het netwerk (o.a. op LinkedIn, Twitter, Facebook)
  • het gebruiken van het netwerk.

Module 4: Werk zoeken via social media
Waar wil ik werken? In welke functie, in welke branche? Waar zitten de bedrijven die ik leuk vind? Deze training leert hoe je je weg kunt vinden in het social media landschap. Welke social media zijn relevant? Hoe vind ik vacatures en hoe kan ik mijn netwerk inzetten om werk te vinden.

Meer weten?

Neem contact op met Karin de Ruiter via e-mail, Twitter, LinkedIn of pak gewoon lekker ouderwets de telefoon 06 - 4163 6238.