Portfolio

WerkgeversServicepunt Gooi en Vechtstreek: communicatiestrateeg

Veel werkgevers in de regio Gooi en Vechtstreek zijn onbekend met het werkgeversservicepunt (WSP). Terwijl een WSP werkgevers heel veel kan brengen. Om de bekendheid met het WSP en haar voordelen te vergroten, ontwikkelde CommunicatieKlus een strategie met 7 speerpunten: van propositie en campagnes tot storytelling.

Afbeelding positionering WSP GV

Hogeschool van Amsterdam: strategie, campagnes en SEO

Hoe breng je het onderwijsaanbod van één faculteit onder de aandacht van werkende professionals? Met een beperkt budget én in een complexe omgeving, luistert dat nauw. De aanpak bestond uit een communicatie- en klantcontactstrategie, SEO-project, online campagnes en een format voor nieuwe Werk-Studie-Magazine voor werkende professionals. 

Cover online Werk-Studie-Magazine HvA

Corona crisiscommunicatie in de zorg

 

Corona crisiscommunicatie voor ViVa Zorggroep, een grote zorgorganisatie in de ouderenzorg met 3.500 medewerkers, 5.500 clienten, 18 woonzorglocaties en thuiszorg. Bij het uitbreken van de coronacrisis, stond de wereld op zijn kop in de ouderenzorg. De impact was enorm, zo ook de benodigde communicatie na elke persconferentie.

Gemeente Hilversum: marketingstrategie Sociaal Plein

De gemeente Hilversum lanceerde in 2015 het Sociaal Plein. Inwoners kunnen daar terecht met elke hulpvraag op het gebied van inkomen, zorg, werk en jeugd. Maar.... de naamsbekendheid was erg laag, de drempel om hulp te vragen te hoog. Lees verder

Regio Gooi & Vechtstreek: digitaal portaal 'Mijn Zorg'

 

Inwoners in de regio Gooi & Vechtstreek kunnen online hun zorg en ondersteuning inzien, waarderen én vergelijken. Daarnaast heeft men toegang tot online zorgdiensten op een plek. Wie inlogt op een beveiligd portaal van de eigen gemeente vindt daar informatie over de eigen zorg die is toegekend. Lees verder

Afbeelding Mijn zorg en ondersteuning online

Gemeente Hilversum: communicatieaanpak Statushouders

Hoe zorg je ervoor dat statushouders - die in het AZC wachten op een woning - zich zo goed mogelijk kunnen voorbereiden op hun verhuizing? Sneller integreren? En betere besluiten kunnen nemen over belangrijke zaken zoals taalscholing, school voor de kinderen, zorgverzekering en meer? Lees verder 

Partners en statushouders ondertekenen convenant

Gemeente Zaanstad: coördinator Redactie

Hoe kunnen we de redactie beter positioneren? En laten draaien als een geoliede machine? Dat was in een notendop de strekking van deze opdracht. De redactie van deze 100.00+ gemeente stond voor een aantal uitdagingen. Een visie op online communicatie, strakke werkafspraken en een goede rolomschrijving boden houvast. Met workshops, verbetervoorstellen en redactieformules werd de machine nog beter 'geolied'. 

Hoofdredacteur 'Special Verpleeghuiszorg'

Nog steeds actueel: de kwaliteit van onze verpleeghuiszorg. CommunicatieKlus ontwikkelde in een speciale uitgave over dit onderwerp, als onderdeel van het vakblad ZorgVisie. Lees verder

Afbeelding Special Zorgvisie

GrowWork (B2C): Arbeidsmarktcommunicatie

Meer vraag dan aanbod: dat geld al jaren voor verpleegkundigen. Om deze professionals te vinden, te boeien en te binden is meer nodig dan alleen een goede naamsbekendheid. Als contentmarketeer a.i. verzorgde ik de contentstrategie, campagnes en branding. Met als doel: het vergroten van de naamsbekendheid en het werven van een pool van nieuwe zorgprofessionals. Lees verder

Exameninstituut Associatie: Website & webshop examens

Meer dan 50.000 examens per jaar verwerken? Dat vereist een strak aanmeldings- en boekingsproces. Met een nieuwe website en webshop verwerkt de Associatie nu 50.000 boekingen voor examens per jaar. CK zorgde voor de strategie, het interactieontwerp, projectmanagement, copywriting en eindredactie. Lees verder

Online magazine over Onderwijs en Examinering

 

Online magazine voor Onderwijs, Arbeidsmarkt & Examinering. CommunicatieKlus verzorgde het advies, ontwikkelde de bladformule én begeleidde de 1e editie: van vorm tot content. Doordat het magazine draait op html 5, werkt ook alles op de Ipad. Lees verder

UWV: e-learning 'Werk via social media'

 

Best trots op: in 2014 ontwikkelde ik de training 'Werk vinden via social media'. Meer dan 800.000 werkzoekenden volgden deze online training, die jarenlang op werk.nl stond.

De e-learning bestond uit vier modules: Werk zoeken, Profileren, Netwerken en Solliciteren via social media. CK begon met een leeg A4 en ontwikkelde het volledige concept voor deze online training met interactieve opdrachten. Lees verder

Gemeente Maassluis: beleidsplan 'Nieuwe media in sociaal domein'

Gemeenten moeten meer doen. Voor minder. Dat betekent de broekriem aansnoeren en de zelfredzaamheid van burgers vergroten. Maar hoe pak je dat aan? CK schreef het beleidsplan Nieuwe media in het sociale domein voor gemeente Maassluis. Inclusief ontwerp digitale wegwijzer. Lees verder

Websites & intranetten

CommunicatieKlus ondersteunt u graag bij de ontwikkeling van websites, portals en intranetten. Als internet projectmanager, adviseur en online copywriter. Bekijk een aantal voorbeelden. 

Gemeente Purmerend: strategie voor werk en participatie

Het aantal werklozen met een afstand tot de arbeidsmarkt groeit gestaag. Hoe creëer je als gemeente meer kansen voor Wao'ers, Wajong'ers, Nug'gers en Wwb'ers? Met digitale smeerolie voor de lokale arbeidsmarkt.
Lees verder